Tipy na výlet

Přes Berounku na Mariánskohorské Boudy

Tento menší výlet, který je skoro celý silniční, je vhodný jak pro pěší túru, tak pro cyklisty. V zimě se za vhodných sněhových podmínek dá absolvovat i s běžkami.

zde

Přes Sněžné věžičky na Černou horu, popřípadě na Holubník

V cykloturistické mapě je poslední etapa této trasy, která vede po úzké lesní pěšině, popsána jako „nezpevněný povrch za sucha dobře sjízdný" - my bychom tuto trasu opravdu doporučili spíše pěším turistům. Z domu vyjdete také směrem k silnici a po ní doprava, ovšem pouze cca 100 metrů. U kontejnerů na tříděný odpad a malého parkoviště odbočíte vlevo a slepou silničkou končící pěším můstkem přes Kamenici si zkrátíme cestu přes Josefův Důl (Tato zkratka je výhodná také jako nejkratší cesta do stále otevřené - po-ne 7-19 hod – prodejny potravin).

Jedlový důl – vodopády říčky Jedlové

Od domu vyrazíte směrem dolu na silnici, po té směrem doprava, přejdete most přes řeku Kamenici, doprava směrem k nádraží a po cca 50ti metrech odbočíte doleva na asfaltovou silničku, vlevo míjíte malý rybníček, po pravé straně areál pily. Stoupáte stále do kopce okolo příjemné restaurace „U Elišky" (proslulé výbornou domácí kuchyní) a po dalších cca 100 metrech dorazíte na rozcestí turistických cest a malé parkoviště.